piątek, 2 listopada 2012

Stosik październikowy [2012]

Postanowiłam się przełamać i wstawić zdjęcie moich październikowych nabytków:) Sama lubię przeglądać Wasze, stąd pomysł, żeby urozmaicić moje blogowe wpisy.
Bez dalszych ceregieli:


Od góry:

"Reckless. Kamienne ciało" Cornelia Funke - od IRKI - zdecydowałam się na tę książkę skuszona Waszymi recenzjami - tak, to Wasza sprawka! Poza tym lubię baśniowe inspiracje, ciekawa jestem, czy ta mnie usatysfakcjonuje:)


"Śniadanie z kangurami" Bill Bryson - efekt wymiany z Ewą Książkówką - od kiedy przeczytałam jej recenzję, marzyłam o tej książce! Na szczęście wymiana usatysfakcjonowała nas obie i oto jest!

"Jestem blisko" Lucyna Olejniczak - recenzyjna od wydawnictwa Prószyński i s-ka - recenzja tutaj

"Byłem od początku w Auschwitz" Michał Ziółkowski - recenzyjna od wydawnictwa Marpress - recenzja tutaj

"Handlarka złotem" Iny Lorentz - recenzyjna od wydawnictwa Sonia Draga - jestem w trakcie lektury

"Kochanka Słońca" Sandra Gulland - recenzyjna od Bukowego Lasu - recenzja tutaj

 "W krainie białych obłoków" - recenzyjna od wydawnictwa Sonia Draga - recenzja tutaj

"Kochanek dziewicy" Philippa Gregory - recenzyjna od Książnicy - recenzja tutaj

 "Kochanice króla" Philippa Gregory - j.w. - recenzja tutaj

"Korona śniegu i krwi" Elżbieta Cherezińska - recenzyjna od wydawnictwa Zysk i s-ka i od IRKI - recenzja tutaj

"Listy" John Lennon - recenzyjna od wydawnictwa Prószyński i s-ka - wyczekiwana i wytęskniona, lektura ciągle przede mną:)

W stosiku brakuje kilku pozycji:

"Elfie, gdzie jesteś?!" Marcin Pałasz - recenzyjna od wydawnictwa Skrzat - rozchwytywana przez młodsze pokolenie, mam nadzieję, że wróci do mnie niebawem:) recenzja

"Władczyni rzek" Philippa Gregory - recenzyjna od Książnicy - aktualnie zaczytuje się w niej koleżanka - recenzja

"Ladacznica" Emma Donoghue - recenzyjna od wydawnictwa Papierowy Księżyc - tę akurat czyta moja mama - recenzja

"Legendy i opowieści z czasów wojen polsko - szwedzkich" Anna Koprowska - Głowacka - hmmm... chyba wpadła w ręce ciotki, ale nie jestem pewna... - recenzja

Nawet nie wiedziałam, że aż tyle książek się uzbierało w poprzednim miesiącu!
Czy znaleźliście w tym stosiku coś dla siebie? Którą książkę przeczytalibyście najchętniej?

48 komentarzy:

  1. Wiadomo na co czekam najbardziej :) Baaardzo chętnie porównam nasze wrażenia - kiedy zabierasz się za lekturę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Futbolowa - wiesz, ja już podczytuję listy, ale ponieważ książka ma być prezentem gwiazdkowym dla mojej córki, siłą rzeczy muszę ukrywać się z lekturą :D Trochę obawiam się pisania opinii, zawsze tak mam, kiedy książka wywiera na mnie wielkie wrażenie albo podchodzę do niej emocjonalnie, a tak właśnie jest w tym przypadku:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. O kurczę, z takim tomiszczem to trochę trudno kryć się po kątach :)) Skąd u córy zainteresowanie Lennonem?

      Usuń
    3. Futbolowa - zaczęło się ze dwa lata temu, kiedy na kursie keybordowym poznała i nauczyła się grać piosenki Beatlesów - od tego czasu jest ich zagorzałą fanką, głównie Lennona - podejrzewam, że głównie ze względu na jego tragiczny koniec, wrażliwa z niej dziewczynka:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. To Ty masz taką dużą córkę??? Gratuluję zainteresowań, zarówno muzycznych, jaki książkowych ( z tego stosu chyba też bym Lennona wybrała jak już ;-) )
      pozdrawiam ;-)

      Usuń
    5. Agnesto - córka właśnie zaczęła naukę w gimnazjum, co przyprawia mnie o przedwczesne i nagłe siwienie :D Na szczęście epokę Hanny Montany i Jonas Brothers mamy za sobą, teraz przyszła pora na klasykę: The Beatles i Queen:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Oo nigdy nie było u Ciebie stosików, fajnie, że pokazałaś swoje nabytki :) Chętnie przeczytałabym coś Gregory, w bibliotece zamówiłam sobie "Władczyni rzek", ale jestem na szarym końcu kolejki, więc książkę pewnie dostane za pół roku ;) Z chęcią też sięgnęłabym po "Ladacznicę".

    OdpowiedzUsuń
  3. Yay, ale fajne pozycje. Szczególnie Reckless, Lennon i Korona śniegu i krwi - tych Ci szczególnie zazdroszczę. Czekam na recenzje, zwłaszcza Listów :) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny stosik:)Chętnie porwałabym ci co najmniej połowę ksiażek, ale najchętniej...Władczynię rzek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najchętniej przeczytałabym "Byłem od początku w Auschwitz" Michała Ziółkowskiego. Co jakiś czas staram się sięgać po tego typu lektury... choć są bardzo przygnębiające.
    A najmniejszą chęć mam na książkę pani Lucyny Olejniczak, bo zraziłam się do tej autorki po przeczytaniu "Opiekunki" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koczowniczka - u mnie również wojenna literatura cieszy się wzięciem, kilka podobnych tematycznie pozycji wciąż czeka na swoją kolej:)
      Jeśli chodzi o "Jestem blisko" - była to moja pierwsza książka autorki - nie powiem, przyjemne czytadło, spędziłam w jego towarzystwie całkiem miłe chwile - a nie mam porównania z innymi...:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Fajnie że się przemogłaś, uwielbiam stosiki a Twój stosik to dopiero gratka :-) Oczywiście podebrałabym Ci Philippę, własciwie wszystkie jakie masz, nie tylko te ze stosika ;-) Ciekawa jestem Twoich wrażeń z Iny Lorentz, sama na półce mam Nierządnice i juz od dłuższego czasu przymierzam się by przeczytać... Co jeszcze... Na pewno Ladacznica... Co tu dużo pisać podoba mi się cały stosik ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alison2 - moja mama jest wielką fanką Iny Lorentz, ale nasze gusta nieco się różnią, toteż nie wiem jeszcze, czy i mnie książka przypadnie tak bardzo do gustu:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Mnie książki Lorentz średnio się podobały, bez rewelacji. Nie wiem, może po ochach i achach w sieci zbyt dużo oczekiwalam. Czekam Isadora na twoje wrażenia.

      Usuń
  7. Ukradłabym Ci połowę książek, zwłaszcza "Koronę śniegu i krwi" oraz powieści Philippy Gregory, którymi kusisz mnie już od dłuższego czasu :)
    Ze swojej strony polecam za to "Reckless". Jestem pewna, że się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia J. - zauważyłam, że w tej kwestii mogę zaufać Twoim wrażeniom - z tym większą niecierpliwością czekam na możliwość zabrania się do lektury!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Moje łupy są skromniejsze :)
    Bo to tylko 4 książki: " Normanowie a chrześcijaństwo. Recepcja nowej wiary w Skandynawii w IX i X wieku"
    Przemysław Kulesza, " Kobiety" Steinar Bragi, " Życie jak w Tochigi na japońskiej prowincji" Anna Ikeda, "Wyprawa" Marek Kamiński.
    Ale już kolejne książki mam upatrzone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyta - skromne, ale godne zachwytu - przynajmniej w moim odczuciu! Sama chętnie bym Ci je podebrała:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Dziękuję :) Dla mnie i tak zawsze za mało kupuję książek i zawsze drugie tyle czeka na kupienie.
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  9. myślę, że Reckless Cie nie zawiedzenie. poza tym do teraz jestem pod wrażeniem oprawy graficznej tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne tytuły, które bardzo dużo obiecują. Cudowny stosik, jest na czym zawiesić oko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście pewnie wiesz, czego najbardziej zazdroszczę... Philippy :) Obie te książki czytałam, ale obie były niestety z biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne nabytki ^^ Godne pozazdroszczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardoz lubie ogladac nowe nabytki:)

    Smakowity stos u Ciebie, wiele ksiazek,ktore mam lub pragne. Najbardziej z Twojego stosu podobaja mi sie wojenne i historyczne ksiazki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja najchętniej podebrałabym Ci "Reckless. Kamienne ciało" i "Jestem blisko":) "Listy" bym wzięła dla męża a Philippę dla starszej córki."Elfie, gdzie jesteś?!" dla młodszej no i coś bym musiała dokupić dla synka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia - no proszę, i już prezenty gwiazdkowe z głowy - a wszystko za sprawą skromnego stosiku :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  15. Zdecydowanie "Kochanice króla" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cuda same. Książka Cherezińskie, zwłaszcza warta grzechu

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ smakowicie! Pięknie się ten stos prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Reckless genialna:) Świetny stos!

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczna odmiana na Twoim blogu :). Któżże nie lubi spoglądać na książkowe nabytki? Rzeczywiście sporo Ci się ich nazbierało, w dodatku większość pozycji jest dość obszerna ;). Przeczytałabym "Jestem blisko" oraz "Kochanice króla". Przyjemnej lektury; pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  20. Już od dłuższego czasu mam ochotę na książki Phillipy Gregory. Reszty Twoich lektur nie znam, więc z chęcią podpatrzę, co o nich piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uzbierało ci się tych książek sporo i to bardzo. Zaciekawiły mnie szczególnie "Listy", dlatego czekam na recenzje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ładny stosik :) Mam chęć na wszystkie pozycje Philippy Gregory.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny stos :) Widzę podobny gust ;)
    I masz szczęście do tych świetnych książek Gregory.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ależ to nie stosik, a wielki stos! Większość książek dość potężnych rozmiarów :) Ja mam chyba największą ochotę na "Listy" Johna Lennona... Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny stos!!! Nie chcesz trochę oddać ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny stos! Normalnie bez dwóch zdań połowę bym Ci podkradła:D

    OdpowiedzUsuń
  27. Same wspaniałości, które z miłą chęcią gościłabym również u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Moda na stosiki wraca w sławie i chwale :D

    Dużo dobrego słyszałam o Cherezińskiej, dlatego czekam na recenzję tej książki :) U mnie uzbierało się sporo przy okazji spotkania biblionetkowego, od tamtej pory staram się nie przysposabiać nowym tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny stosik, a ja znalazłam tez coś dla siebie :) "Jestem blisko" brzmi zachęcająco. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dobrze, że prezentujesz stosik - każdy kolejny wywołuje uśmiech na mojej twarzy.
    Mnie najbardziej interesuje "Jestem blisko", bo spotkałam się z bardzo odmiennymi recenzjami.

    OdpowiedzUsuń
  31. Stosik cudny! I fajnie, że zdecydowałaś się dzielić stosikami z nami :)
    Jeśli się nie mylę to na FB PK pisał, że premiera nowej książki Lisy Genovy będzie jakoś później, a może nawet w 2013. Hmm, nie pamiętam dokładnie. Ja też na nią czekam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tetiisheri - no popatrz, nie doczytałam tego...wielka szkoda, bo nastawiałam się na tę lekturę jeszcze w tym miesiącu! Trudno, myślę, że i tak warto poczekać:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  32. Świetny stos. Przeczytałabym "Koronę...", bo mnie recenzje zdołały zachęcić ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja bym wszytkie Ci podebrała, szczególnie książki Philippy i chciałam napisać również, że fajnie, że się przemogłaś, ale Alison mnie ubiegła :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ojej, jakie pyszne nabytki, zazdroszczę książek Philippy!!! :D Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Totalnie rewelacyjny stosik! :)
    Co by mnie zainteresowało? Listy Lenona, książki pani Gregory i Korona Śniegu i Krwi ;)

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.