poniedziałek, 30 września 2013

Stosik wrześniowy {2013}

Moi drodzy,

kolejny miesiąc dobiegł końca, zatem nadszedł czas pochwalić się wrześniowymi zdobyczami książkowymi. Te poniżej wzbogaciły się o nabytki z katowickich targów książki - w dalszym ciągu nie mam pojęcia, kiedy je przeczytam ani gdzie je upchnę, niemniej jednak są i cieszą moje oko:


Od góry:

"Posiadłość" Maggie Moon - recenzencka od autorki w ramach współpracy z grupą Śląskich Blogerów Książkowych

"Mroczna wieża" C.S. Lewis - recenzencka od wydawnictwa Esprit

"Simon i dęby" Marianne Fredriksson - recenzencka od wydawnictwa Replika

"W Japonii czyli w domu" Rebecca Otowa - recenzencka  od Świata Książki

"Bracia Hioba" Rebecca Gable - recenzencka od wydawnictwa Esprit

"Żona tygrysa" Tea Obreht - targowa zdobycz, całe 10 zł mnie kosztowała!

"Na szafocie" Hilary Mantel - jak wyżej. Druga część trylogii, wciąż czekam na ostatni tom:)

"Uwięziona królowa" Philippa Gregory - recenzencka od Książnicy - chyba nie muszę mówić, jak strasznie cieszy mnie ta akurat pozycja!

"Ofiary z ludzi. Od faraonów do wikingów" Jarosław Molenda - recenzencka od Bellony

"Magia, mity i tajemnice średniowiecza" Brian Bates - targowo-antykwaryczna zdobycz :)

W stosiku brakuje:

"Grom z jasnego nieba" Erika Larsena - recenzenckiej od wydawnictwa Sonia Draga

"Na wczoraj" Jerzego Wlazło - recenzenckiego  e-booka od wydawnictwa Koobe

Czy znaleźliście tu coś dla siebie?

66 komentarzy:

  1. "Simon i dęby" do mnie zmierza i bardzo mnie cieszy Twoja wysoka ocena. Mantel mam w planach bibliotecznych. Ale wszystko bije na głowę nowa Gregory, zazdroszczę i czekam na recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula - o, ciekawa jestem twojej opinii o dwóch wspomnianych książkach. Philippę zostawię sobie na deser:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Właśnie zabieram sie za fotografowanie swojego stosu, który mimo moich zapewnień o zakupowej abstynencji osiągnął gargantuiczne rozmiary :D
    Bracia Hioba - nie mogę się doczekać lektury, jestem ciekawa jak Tobie się spodoba ta książka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Scathach - dawaj stos! :D
      "Bracia Hioba" zostali już zrecenzowani, wystarczy kliknąć na podświetlony na pomarańczowo link, by przenieść się na stronę recenzji:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Widzisz jak ja nie ogarniam?:P Rzeczywiście, już się przenoszę na stronę recenzji:))
      Stos będzie wieczorem, chwilowo jestem zaaferowana spotkaniem z Marcinem Mellerem!:)

      Usuń
  3. Raczej nie widzę tu nic dla siebie, ale miłego czytania. Takie nabytki cieszą oko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina - oj cieszą, cieszą! Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  4. Trochę tych książek ci się uzbierało ;-))
    Mnie szczególnie zaciekawiła "Mroczna wieża", dlaczego czekam niecierpliwie na jej recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cyrysia - wiesz, mnie też ciekawi Lewis w zupełnie nowej odsłonie:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. "Zona Tygrysa" bardzo mi sie podobala.
    "Na szafocie" ora z"Uwieziona krolowa" sama kupilam i licze na dobra lekture (chociaz rowniez nie wiem, kiedy to nastapi;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola - pamiętam, że do "Żony tygrysa" natchnęła mnie któraś z blogowych recenzji, być może nawet twoja? Jeśli tak, to książka znalazła się w stosiku dzięki tobie:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. "Ofiary z ludzi" oraz "Magia, mity i tajemnice średniowiecza" wyglądają interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyczuwam w tych upodobaniach prawdziwą Wiedźmę!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Jestem ciekawa Twojej opinii o Żonie tygrysa. Jak za taką książkę to moim zdaniem grosze dałaś. Mnie zachwyciła, aczkolwiek nie każdego musi. Jestem ciekawa, jaka ją odbierzesz.
    Jeny ile ci Bracia Hioba mają stron? Ale ceglisko:)! Ale stosik pieknościowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. anetapzn - ja też jestem w szoku z powodu tak niskiej ceny - powiedz sama, jak mogłam się jej oprzeć?
      "Bracia Hioba" to ponad osiemset stron i powiem ci, żal się rozstawać z bohaterami!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Zaintrygowała mnie zwłaszcza "Żona tygrysa" oraz "Posiadłość". Przyjemnej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuch - bardzo dziękuję, przynajmniej częściowo życzenie zostało spełnione:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Widok przecudny! Gratuluję takich cudownych zdobyczy:). Mnie najbardziej kuszą "Bracia Hioba".
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kasandra - prawda? Książkowe stosiki to najprzyjemniejszy widok dla każdego mola książkowego! A "Braci Hioba" polecam gorąco!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Zaintrygowała mnie "Posadłość", tej książki jestem najbardziej ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagna - i słusznie cię zaintrygowała ta książka, jest naprawdę wyjątkowa!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. "Ofiary z ludzi. Od faraonów do wikingów" -jestem bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia - właśnie czytam drugi rozdział i mam bardzo krwawe oczekiwania!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Żadnej z książek nie znam więc czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie mnie interesują, więc czekam na wszystkie recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na Gregory to czekam niecierpliwie, bo jesień i zima to mój ulubiony okres na czytanie jej książek. Natomiast zazdroszczę ogromnie Mantell, bardzo jestem ciekawa jej książek, chwalonych na każdym kroku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda - ja też jestem bardzo ciekawa jej prozy - mam w planach tę jej trylogię, której druga część widnieje w stosiku. Pierwszą, wydaną nakładem Otwartego, mam u siebie od kilku lat, trzecia ma zostać wydana za rok czy dwa... więc pewnie wtedy przeczytam całość:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Czytałam wywiad z Mantell i zrobiła na mnie świetne wrażenie. Autorki skrupulatnej, inteligentnej, piszącej dla siebie i dla czytelników, ale mającej mnóstwo do przekazania czytającemu.

      Usuń
  15. "Bracia Hioba" robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karriba - oj tak, zarówno objętością, jak i zawartością:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  16. Moje oko też cieszą. Gdzieś się znajdzie na nie miejsce:) Ja mam taką umowę z moim partnerem, że jak zabraknie już nam zupełnie miejsca na nowe książki, to trzeba się będzie przeprowadzić do czegoś większego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kornelia - ha! Muszę pomyśleć o tym samym:) Myślałam już o wyekspediowaniu części księgozbioru do mamy, ale chyba nie mogłabym się z nim rozstać...
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  17. "W Japonii czyli w domu" to coś dla mnie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Czekam z niecierpliwością na Twoją opinię o trylogii Mantell w związku z tym, że mam poważnego hopla na punkcie Tudorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również najbardziej ciekawią powieści Mantell choć "Ofiary z ludzi. Od faraonów do wikingów" i "Magia, mity i tajemnice średniowiecza" zapowiadają się równie ciekawie.

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Ewa - oj tak, i czekam na twoje wrażenia z lektury!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Skradłabym Ci bardzo chętnie "Uwięzioną królową" :) Może pożyczysz do czytania? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneczka - ależ oczywiście! W ogóle zrobiło ci się sporo zaległości jeśli chodzi o moje książki :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  21. "Bracia Hioba" wylądowali u mnie na półce dzięki Twojej recenzji - przeczytam ją pewnie na emeryturze, ale lepiej późno niż wcale:) Na "Uwięzioną królową" jak zwykle czekam, ale czekanie na coś przyjemnego nie jest wcale czekaniem najgorszym:) "Na szafocie" jeszcze nie czytałam, choć też już mam, ale pierwszy tom jest wspaniały!

    Cudowny stosik, jak ja kocham nowe książki kłaść (czytaj: upychać za pomocą kolana) na półkach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielono w głowie - ha, skąd ja to znam! Na półkach mam mnóstwo takich książek, które chciałabym przeczytać już, teraz, zaraz... ale pewnie będą musiały poczekać kilka lat... No, ale najważniejsze, że w ogóle są, prawda? :)
      I cieszę się, że "W komnatach Wolf Hall" oceniasz tak wysoko, tym bardziej cieszę się z nabytku:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  22. Jestem ciekawa książki Philippy Gregory.
    Życzę przyjemnej lektury!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. X Rosemarie - oj, ja też! Ciekawi mnie zwłaszcza, jak autorka czuje się w realiach innej dynastii niż Plantageneci i Tudorowie:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  23. Smaczne kąski zebrałaś w swoim stosie. Chciałabym przeczytać "Braci Hioba" i "Simon i dęby".

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę przyznać, że "Bracia Hioba" budzą respekt odnośnie objętości książki. Prawdziwa cegła :)
    Masz co czytać, zatem życzę Ci przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam chrapkę na "Braci Hioba" :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Yyyy, nie miałam pojęcia, że "Bracia Hioba" to aż taka cegła! Trochę mnie to odstrasza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatriz - niepotrzebnie! Przy tej lekturze czas mija jak z bicza strzelił, a z bohaterami nie chce się rozstawać...
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  27. Oprócz Lewisa nic nie znam, ale kurczę, uwielbiam te stosiska blogowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Viv - prawda? Zawsze u kogoś wypatrzę coś, co i ja chciałabym mieć... :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  28. Bracia Hiobba , jestem ciekawa od Twoejej opini zależy czy kupię, a jestem jjuż bliska tego zamiaru :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkowa fantazja - recenzję możesz już przeczytać, wystarczy kliknąć w podświetlony na pomarańczowo link:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  29. Oj, nie dla mnie raczej, ale cieszę się, że się cieszysz z nabytków ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam ślinotok jak widzę książki tak grube jak "Bracia Hioba". Uwielbiam "grubaski" - to takie moje małe zboczenie :) Poza tym treść również mnie niezwykle nęci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jenah - o tak, takie grube tomiska rozbudzają wyobraźnię! Mogę cię zapewnić, że w przypadku "Braci Hioba" lektura spełnia oczekiwania!
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  31. Stawiam na "Simona i dęby". Zdecydowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dla mnie Gregory. :)
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Same cudowności :) Najbardziej chciałabym przeczytać "Posiadłość" :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dla siebie nie widzę chyba nic, ale miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Co za stosiko! Podziwiam, zwłaszcza objętość "Braci Hioba". ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Rewelacyjne stosy! A "Bracia Hioba" są olbrzymi!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja znalazłam oczywiście coś dla siebie:) Aż mi ślinka cieknie na twoją antykwaryczną zdobycz "Magia, mity i tajemnice średniowiecza" Brian Bates, do tego oczywiście Philippa Gregory:)

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  38. Ach, "Uwięzioną królową" sama bym przeczytała! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. "Posiadłość" mam, ale najbardziej mnie kusi H. Mantel...

    OdpowiedzUsuń
  40. Jakże zazdroszczę! Szczególnie "Braci Hioba" i "Na szafocie", eh chyba aż zawołam sobie na prezent Gwiazdkowy ;) A Pani Gregory to gości i na mojej półce. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.