sobota, 10 listopada 2012

Top 10: książki, które chcielibyśmy otrzymać w prezencie

Top 10 to akcja, przy okazji której na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - wypatruj nowych tematów.

Dziś przyszła pora na... Książki, które chcielibyśmy otrzymać w prezencie!


Kolejna nowość na moim blogu, a wszystko dzięki pomysłowej Kreatywie :)
Oczywiście lista moich wymarzonych książkowych prezentów jest zdecydowanie dłuższa, poniższa dziesiątka to najbardziej przeze mnie pożądane gwiazdki z nieba. Uśmiech w stronę rodzinki i przyjaciół, którzy wychodzą z błędnego założenia, że ilość posiadanych przeze mnie książek już dawno przekroczyła wszelkie granice rozsądku.



"Polska demonologia ludowa" Leonard J. Pełka - coś, co tygryski lubią najbardziej:)

"Przewodnik archeologiczny po Polsce" Agnieszka Malinowska - Sypek, Robert Sypek, Daniel Sukniewicz  - marzy mi się podróż po kraju z taką książką w ręku.

"Legenda o Sigurdzie i Gudrun" J.R.R. Tolkien - chętnie poznałabym tolkienowską wersję tej legendy

"Łaskawe" Jonathan Littell - mocna, brutalna i kontrowersyjna, coś dla mnie!

"Krótka historia czasu" Stephen Hawking - mam nadzieję, że nie polegnę przy tej lekturze...

"Pasja według Einara" i "Ja jestem Halderd" Elżbieta Cherezińska - pierwszą część cyklu "Północna droga" czeka na swoją kolej, do szczęścia brakuje jeszcze tych dwóch:) 

"Gra w kości" Elżbieta Cherezińska - bo nikt nie pisze o Piastach tak, jak ona!

"Doire aniołów pełne" antologia poezji staroirlandziej w opracowaniu Ernesta Brylla.

"Czarna księga kobiet" Christine Ockrent - książka będąca zbiorem artykułów, raportów i świadectw ponad czterdziestu autorek i autorów na temat statusu kobiet na świecie, podejmująca problematykę z zakresu praw człowieka.

Czy ktoś z Was podziela mój gust literacki? Co najbardziej Was zainteresowało?

33 komentarze:

  1. Przyznam, że troszkę się różnimy pod względem wymarzonych lektur, ale Cherezińskiej ksiażki też chętnie otrzymałabym w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio gdzie zaglądam widzę zmiany.Ładnie u Ciebie.
    Niestety nie znam żadnej z pozycji wymienionych przez Ciebie.)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli polujesz na Pełkę, to podpowiem, że mogą Ci się spodobać książki Bohdana Baranowskiego, np. "W kręgu upiorów i wilkołaków", a także "Kultura ludowa Słowian" Moszyńskiego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alicja2010 - dzięki za podpowiedź:) Moszyńskiego czytałam na studiach, natomiast na książkę Baranowskiego również poluję, po prostu brakło mi miejsca w topowej dziesiątce:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. A ja poluję na Moszyńskiego, bo już mam dosyć przynoszenia go co i rusz z biblioteki. Baranowskiego i Pełkę udało mi się zdobyć.
      Z Twojej listy to mi wpadł w oko "Przewodnik archeologiczny po Polsce", nie mam, nie znam, ale brzmi atrakcyjnie. Kupiłabym w ciemno, gdybym znalazła.

      Usuń
    3. alicja2010 - szczęściara! Ja poluję na jakieś w miarę niezniszczone wydanie w przystępnej cenie, ale chyba mam zbyt duże wymagania:)

      Usuń
  4. Żadnej nie znam. :) Co do mnie, to ostatnio mam takie miłe szczęście, że wszystko co chcę, w sensie książkowym, dostaję na bieżąco. :)
    Pozdrawiam i dobrego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, że nie słyszałam o połowie tych książek, poza jednymi z moich ulubionych. Dzieła Elżbiety Cherezińskiej według mnie są fenomenalne. Najbardziej podobała mi się jednak pierwsza część "Północna droga". Ach, no i oczywiście Tolkien. :)
    Czekam z niecierpliwością na recenzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z twojej listy chyba jedynie wybrałabym "Łaskawe" . Tak jakoś mnie zaintrygowała ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak! O pięknych książkach marzysz:)
    Cherezińską czytałam i jak dla mnie - wspaniała!
    "Łaskawe" czeka na swoja kolej, a raczej na więcej czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łaskawe - okropnie niesmaczna i brutalna książka, która ponadto nudzi długimi opisami potyczek militarnych. Osobiście, nie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. karkam - hmmm... no cóż, więc może raczej poszukam książki w bibliotece zamiast kupować - bo przekonać chciałabym się o jej wartości na własnej skórze:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Same tytuły nic mi nie mówią, może po Twojej recenzji się przekonam.

    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wybór :) Osobiście najbardziej miałabym ochotę na "Demonologię ludową" :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnia książka czyli "Czarna księga kobiet" zgadza się też z moją listą :) Poza tym nie obraziłabym się za "Laskawie: i powieści pani Cherezińskiej.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Mamy nieco inny gust książkowy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oprócz dwóch pierwszych to na resztę bym się skusiła, szczególnie na Tolkiena!

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że zamiłowanie do różnych dziwności i rzeczy, których niektórzy się boją. Z chęcią przeczytałabym większość z nich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne tytuły!!!
    "Polska demonologia ludowa" Leonard J. Pełka -oj, tez bym chciała bardzo, bardzo, bardzo :D

    "Przewodnik archeologiczny po Polsce" Agnieszka Malinowska - Sypek, Robert Sypek, Daniel Sukniewicz - i tu też w moim przypadku strzał w 10!

    "Legenda o Sigurdzie i Gudrun" J.R.R. Tolkien - mam :D

    "Łaskawe" Jonathan Littell - zainteresował mnie opis książki (od razu poszłam sobie zobaczyc, co to:)). Więc tez dorzucę do mojej "książkowej przechowalni".

    "Krótka historia czasu" Stephen Hawking - też mnie interesuje, choc nieco mniej niż te wcześniejsze pozycje.

    "Pasja według Einara" i "Ja jestem Halderd" Elżbieta Cherezińska - mam obydwie! :D

    "Gra w kości" Elżbieta Cherezińska - też już mam i przeczytałam! :D

    "Doire aniołów pełne" antologia poezji staroirlandziej w opracowaniu Ernesta Brylla. - zainteresowałaś mnie ponownie:) I zainspirowałaś :D Znowu spędzę pół nocy w księgarniach internetowych ;)

    "Czarna księga kobiet" Christine Ockrent - do tej książki tez się przymierzam :D Mam w "przechowalni" :)

    Czyli mamy podobny gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyta - jaka wyczerpująca wypowiedź! Zazdroszczę Ci kompletu książek Cherezińskiej, no ale wszystko przede mną:) Fajnie, że trafiłam w Twój gust:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Chyba jednak tym razem zestawienie nie dla mnie :) Bynajmniej życzę Tobie, aby wszystkie te książki znalazły się w Twoich zbiorach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłośniczka Książek - bardzo dziękuję! Grudzień sprzyja realizacji książkowych życzeń, więc istnieje spora szansa, że moja biblioteczka nieco się powiększy:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Najchętniej widziałabym na swojej półce książki Elżbiety Cherezińskiej. No może jeszcze Tolkiena i kusi mnie kontrowersyjna powieść Jonathana Littella "Łaskawe".

    OdpowiedzUsuń
  18. No niestety, ja pod Twoją listą nie mogę się podpisać... Ale najciekawiej zapowiada się "Polska demonologia ludowa" :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Też bardzo, bardzo bym chciała zdobyć książki pani Cherezińskiej (czytałam tylko Koronę...) i Tolkiena. Oprócz tego na mojej liście znalazłby się Doyle i trochę literatury faktu (Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, Kapuściński i te sprawy ;)).

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy i różnorodny spis. Mam nadzieję, że pod choinką znajdziesz chociaż kilka z wybranych pozycji :)
    Ja najbardziej skusiłabym się na Tolkiena.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zainteresowała mnie "Polska demonologia ludowa". Ogólnie mam nieco inny gust, jeśli chodzi o książki, ale podejrzewam że w niektórych kwestiach mogłybyśmy się dogadać;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z twojej listy na pewno chciałabym książkę Tolkiena :) reszty albo nie znam, albo nie do końca w moim typie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. "Polską demonologię ludową" przeczytałam od deski do deski, a potem dużo korzystałam z niej pisząc magisterkę. Jest świetna:) Bardzo zainteresowałaś mnie pozycją "Czarna księga kobiet". To coś w sam raz dla mnie:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  24. okres przed świętami to dobry czas by robić takie listy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Po "Krótką historię czasu" wystarczy uśmiechnąć się w odpowiednim kierunku. Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że obok nas żyją ludzie, którzy również lubią czytać książki, choć nie zawsze lubią się tym chwalić :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zupełnie odmienne pozycje znalazłyby się na mojej liście :) Choć intryguje mnie "Doire aniołów pełne". I nie wiedziałam, że ktoś jeszcze napisał coś o Piastach, poza Jasienicą.

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.