środa, 16 stycznia 2013

Top 10: ulubione serie książkowe

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... dziesięć ulubionych serii książkowych:) 



1. "Opowieści z Narnii" C.S. Lewisa





2. "Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery






3.  Seria "Mitologie świata"






4. "Baśnie etniczne" wydawnictwa G+J. Dotychczas ukazały się: baśnie afroamerykańskie, arabskie, afrykańskie, latynoamerykańskie i japońskie.






5. "Czarny Wygon" Stefana Dardy - po "Słonecznej Dolinie", "Starzyźnie" i "Bisach" z niecierpliwością czekam na ostatni tom cyklu.






6.  Seria "Biografie sławnych ludzi" Państwowego Instytutu Wydawniczego jest naprawdę imponująca. Chciałabym skompletować ją w całości!







 7.  Dzieła Williama Szekspira w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka - to właśnie wydanie posiadam od kilkunastu lat i jestem mu wierna :)






8.  Trylogia Sandry Gulland o Józefinie Bonaparte: "Józefina", "Józefina i Napoleon" i "Cesarzowa Józefina"





9. Cykl "Wojny kuzynów" Philippy Gregory: "Biała królowa", "Czerwona królowa", "Władczyni rzek"





10.  Cykl tudorowski Philippy Gregory: "Wieczna księżniczka", "Kochanice króla", "Dwie królowe", "Błazen królowej", "Kochanek dziewicy"



Czy wśród moich typów znalazła się seria, na którą i Wy mielibyście ochotę? A może Wasz wybór byłby zupełnie inny?

27 komentarzy:

  1. Moja ulubiona seria to zdecydowanie "Ania z Zielonego Wzgórza".
    Nigdy nie spotkałam się z tą serią baśni etnicznych. Zrobiłaś mi wieelką ochotę na jej przeczytanie. Zrobiłam już mały research i jestem zaskoczona, że w jednej książce jest ok. dwustu baśni. Postanawiam w najbliższym czasie zakupić którąś z książek, pewnie z baśniami japońskimi. Już nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Perry - bardzo się cieszę, że zwróciłaś uwagę na tę serię - to jeden z rzadkich przypadków, gdzie wstęp jest równie ciekawy, jak treść książki:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Książki Philippy Gregory wcale mnie nie dziwią, z resztą wszystkie Twoje typy nie są dla mnie zaskoczeniem. I buźka za Lewisa ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bibliofilka - widać dobrze znasz moje czytelnicze gusta:) Lewis jest musowo!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Z NArnią się zgodzę!!!
    I ażwstyd się przyznać - reszty nie czytałam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Twoich typow znam tylko "Anie...".
    Za to mam ogormna nadzieje, ze zarowno seria o Jozefinie, jak i ksiazki Gregory przypadna mi do gustu, bo oczekuja grzecznie na polce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imani - ja również mam nadzieję, że te wspaniałe powieści Ci się spodobają! Czekam zatem na recenzje - oby tak entuzjastyczne, jak moje:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Oczywiście serie Philippy Gregory również znalazłyby się na mojej liście. Kupiłam też pierwszą część trylogii o Józefinie i zobaczymy czy mi się spodoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosiak - o, ja też jestem ciekawa, czy polubisz Józefinę! Czekam na wrażenia z lektury:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Uwielbiam Philippę! Ale już mi na nią miejsca zabrakło w moim Top10 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trinity - no, u mnie nie mogłoby zabraknąć miejsca dla królowej!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Podpisuję się pod Philippą, pozostałe już niekoniecznie - tym razem wyjątkowo się różnimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia J. - i nawet baśnie Cię nie skusiły? Jak to możliwe? :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Już u kogoś pisałam że chyba nie byłabym w stanie w ogóle złożyć 10ki... Nie tak często czytam serie... Na pewno u mnie pojawił by się Władca pierścieni i Millenium. Z Twojej 10ki znam jeszcze Anię (nie tak dawno dowiedziałam się że istnieją 2 części których nie czytałam...) ale pomimo że został jakiś sentyment, chyba bym nie dodała. Z serii na które mam ochotę oczywiście muszę wymienić Philippę :-) Założyłam sobie że będę ją czytać po angielsku i chyba z tego powodu nadaj jeszcze się za nią nie zabrałam... Baśnie etniczne od dawna mnie intrygują i po cichu planuję sobie, że jeśli kiedyś zdecydujemy się na potomstwo, zakupię całą serię, tak na przyszłość ;-) Nie wiedziałam o tej serii Biografie sławnych ludzi ale z tego co widzę i ja znalazłabym w niej coś ciekawego, z obrazka już teraz zabrałabym Borgię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alison2 - wiesz, baśnie etniczne raczej nie są przeznaczone dla dzieci - ze względu na treść i specyficzną narrację - to raczej opowieści archetypiczne; polecałabym je komuś o upodobaniach i ciągotach etnologicznych:)
      Seria z biografiami jest przeogromna! Szkoda tylko, że na allegro starsze tytuły trafiają się mocno podniszczone :/
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o baśnie to wiem, doskonale to wiem, ale byłby jakiś pretekst, by je zakupić ;-) I kto wie, może i dzieci, jak już porządnie podrosną za to by się wzięły ;-)

      Usuń
  9. Serie Philippy Gregory i Narnia to moje ukochane tytuły. Ciekawa jestem tej serii PIWu o sławnych ludziach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawdę mówiąc, znam tylko Anię i już pewnie wspominałam, że to moja ukochana seria :) Reszty książek nie kojarzę, ale bardzo chcę przeczytać tudorowski cykl pani Gregory :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ania to dla mnie numer jeden:) Ale z twoich mam wielką chrapkę na P. Gregory i te cudowne baśnie etniczne. Z serii Piwu posiadam dwie biografie. Niesamowite książki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Swego czasu zaczytywałam się w 'Ani z Zielonego Wzgórza', a nawet się z nią identyfikowałam (z racji rudych włosów i pojawiających się w okresie wiosennym piegów na nosie;)). Czarny Wygon też lubię, przede mną co prawda jeszcze 'Bisy', a właśnie od Ciebie dowiedziałam się, że ma się pojawić jeszcze jeden tom :)
    Muszę też w końcu sięgnąć po jakąś książkę Philippy Gregory, autorki często spotykanej u Ciebie na blogu, chyba jednej z Twoich ulubionych autorek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. 2, 3, 4, 7 - tak, tak, tak! Chociaż "Baśni etnicznych" nie miałam jeszcze w rękach, ale to nic - i tak wiem, że mnie zachwycą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje propozycje o numerach 5, 8, 9 i 10 pokrywają się z moim gustem. Resztę wytypowałabym inaczej, co wcale nie oznacza braku zainteresowania :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzamy się w serii 1 i 2 oraz 9 i 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cóż, dla mnie tylko 1 i 2, przy czym obie muszę przypomnieć/nadrobić braki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj nie, żadna z tych serii nie znalazłaby się na mojej liście ;) Ale to nie zmienia faktu, że Shakespeare'a bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. czytałam jedynie Anię :)
    reszty nie miałam okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niedługo i moje ręce trafi pierwszy tom cyklu tudorowskiego . Już nie mogę się doczekać. Uwielbiam powieści historyczne mają w sobie coś takiego co nie pozwala szybko przerwać ich lektury . Ten klimat bohaterowie , miejsce akcji cudo. Jestem pewna , że cykl tudorowski mi się spodoba. Z Twojej listy czytałam utwory Szekspira Anię z Zielonego Wzgórza. i Narnię. Reszta wciąż przede mną.

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.