sobota, 18 lutego 2012

"Doktora Ernesta Drake'a kompendium wiedzy smokologicznej"

Tytuł: "Doktora Ernesta Drake'a kompendium wiedzy smokologicznej"
Wydawnictwo: Debit, 2012
Ilość stron: 182
Okładka: twarda

Kompendium wiedzy smokologicznej to wyjątkowo pomysłowa, oryginalna i interesująca propozycja dla młodych czytelników, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat tych fantastycznych stworzeń.
Księga stylizowana jest na naukową publikację fikcyjnego smokologa epoki wiktoriańskiej, niejakiego Ernesta Drake'a, który adresuje ją do młodych smokologów lub też po prostu czytelników zainteresowanych pogłębianiem swojej wiedzy na temat tych stworów.
Trzeba przyznać, że staranna, dopracowana w najmniejszych szczegółach szata graficzna: okładka przywodząca na myśl dawny manuskrypt, postarzany papier dobrej jakości, ozdobniki stron, bogate w detale szkice i ilustracje potęgują naszą iluzję i pozwalają poczuć tajemniczy, odrobinę mroczny klimat nieodparcie kojarzący się z epoką wiktoriańską.

Złudzenie autentyczności księgi Ernesta Drake'a wzmagają wyczerpujące, rzetelne informacje dotyczące smoków oraz wszelkich aspektów ich życia, spisane przez samego autora, a będące efektem długich lat naukowych badań nad zwyczajami tych stworzeń.
Fakty z życia smoków zostały starannie uporządkowane w tematyczne rozdziały. Część pierwsza to przewodnik po gatunkach współcześnie żyjących i wymarłych smoków. Nie brak w nim zarówno mapek z zasięgiem występowania poszczególnych gatunków, jak i dokładnie rozrysowanego ich drzewa rodowego. Znajdziemy tu również drobiazgowe informacje dotyczące środowiska życia smoków, ich wielkości, kształtów ciała oraz innych parametrów ich budowy, jak też preferencje pokarmowe i sposoby ataku. Obszerne opisy wzbogacają ilustracje z wizerunkami przedstawicieli poszczególnych gatunków, wyjątkowo realistyczne i bogate w szczegóły.

Część druga dotyczy szeroko pojmowanej biologii smoków, a więc zawiera informacje na temat ich budowy, charakterystycznych zachowań oraz cyklu rozwojowego. W części trzeciej poznamy smocze siedliska, kryjówki oraz zwyczaje. Kolejny rozdział opisuje relacje łączące ludzi ze smokami, sposoby komunikowania się, a także metody tropienia oraz przydatny w tym sprzęt. Mnóstwo tu także dodatkowych instrukcji dotyczących na przykład opieki nad młodymi, latania na smoku czy obłaskawiania go. Interesującym dodatkiem są porady, jak prowadzić dziennik smokologa lub też narysować własnego smoka.
Prawdziwą gratką jest możliwość zobaczenia smoka w technologii 3D, czyli atrakcja, której żaden młody czytelnik nie będzie mógł się oprzeć.

Kompendium wiedzy smokologicznej pozytywnie mnie zaskoczyło - i zauroczyło. Nie tylko wyjątkowym, przepięknym wydaniem, które w pełni zaspokaja potrzebę doznań estetycznych, ale także intrygującym i oryginalnym pomysłem stylizacji na zaginione dzieło poważnego naukowca sprzed ponad stu lat.
Wszechstronność i różnorodność zamieszczonych w tej książce wiadomości, ciekawostek, anegdot, ilustracji, mapek i tabelek w pełni zaspokajają ciekawość i wyczerpują temat. To rzeczywiście kompendium wiedzy pełną gębą, zbiór wszelkich możliwych informacji o smokach zgromadzony i zamknięty w niezwykle atrakcyjnej oprawie.
Nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek miłośnik tematyki mógł przejść obok tej publikacji obojętnie. Księga z powodzeniem może pełnić rolę ozdoby niejednej biblioteczki, a także przyczynić się do rozbudzenia zainteresowania tymi fantastycznymi stworzeniami. Gorąco polecam!

Moja ocena: 5/5



za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Debit :)

17 komentarzy:

  1. Na pewno nie dla mnie :P
    Ale jeśli dzieci lubią takie książki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan R - och, jestem pewna, że książka znajdzie swoich amatorów:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Ciekawi mnie ta książka. Pewnie za parę lat będziemy się zaopatrywać w takie pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkozaur - oj, koniecznie! To świetna pożywka dla wyobraźni:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Jestem fanką tego kompendium, żałuję tylko że nie udało mi się obudzić smoka :/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natula - ja nawet nie próbowałam; niech się solenizant pomęczy xD
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Wygląda świetnie, nie moje klimaty, ale aż mnie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mani - prawda? Takie piękne wydanie samo przyciąga wzrok, aż się chce przynajmniej przejrzeć tę książkę:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Ech, mi tak niekoniecznie pasuje tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo, lubię takie kwiatki! mam nadzieję, że gdzieś dorwę :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jednak spasuje, gdyż na chwilę obecną nie czuje zainteresowania tematyką tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smoki, mimo, że wzbudzają u większości przerażenie, dla mnie są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka raczej nie dla mnie, ale mój 13 letni kuzyn lubi smoki, także może jemu sprezentuję za miesiąc na urodziny jak tylko znajdę w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miqa - wspaniały pomysł! Taka ekskluzywna książka zdecydowanie nadaje się na prezent:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Bombowa okładka, muszę ją sprawić memu synu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mamalgosia - jestem pewna, że będzie zachwycony!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.