wtorek, 27 września 2011

"Lawendowe pola"

Autor: Jennifer Greene
Tytuł: "Lawendowe pola"
Wydawnictwo: Mira - Harlequin

Lawendowe pola to ciepła, pełna nostalgii, kipiąca od uczuć opowieść o losach trzech sióstr, które właśnie w starej, rodzinnej posiadłości otulonej hipnotyzującym zapachem lawendy odnajdują bezpieczną przystań i odwagę, by zacząć życie od nowa.
Powieść składa się z trzech odrębnych rozdziałów opowiadających o życiu każdej z sióstr Campbell, o długiej drodze, jaką przeszły, by móc żyć pełnią życia u boku ukochanego mężczyzny, połączonych zakończeniem, które niczym klamra obejmuje historie i spina je w zgrabną, nad wyraz udaną całość.

Camille Campbell jest najmłodszą i najbardziej doświadczoną przez życie siostrą. W ulicznej napaści zginął jej ukochany mąż, a ona sama odniosła poważne obrażenia - fizyczne rany dawno już się zagoiły, ale psychiczna trauma nadal paraliżuje jej życie. Za namową siostry wraca na rodzinną farmę, gdzie postanawia zająć się plantacją zdziczałej lawendy. Pomaga jej w tym Pete, dawny przyjaciel z dzieciństwa, który pragnie przywrócić jej chęć do życia i wiarę w ludzi.
Wkrótce Camille przyjdzie stanąć twarzą w twarz z własnymi uczuciami oraz czymś, co sprawi, że spojrzy na swój dramat zupełnie innymi oczami...


Violet Campbell jest starszą siostrą Camille. Po rozwodzie z mężem przeniosła się na farmę, gdzie prowadzi sklepik "Ziołowa oaza" oraz hoduje nowe odmiany lawendy. Dla otoczenia pozostaje głupiutką, roztargnioną dziwaczką - image skutecznie trzyma na dystans mężczyzn, ale do czasu.
Kiedy w White Hills pojawia się naukowiec pracujący dla znanej francuskiej firmy kosmetycznej, który ma podpisać z nią obiecujący kontrakt, o ile jej lawenda okaże się tego warta, w pancerzu Violet zaczynają pojawiać się szczeliny. Cameronowi udaje się dotrzeć do sedna jej wrażliwej i podatnej na ciosy duszy, zaś ona sama będzie musiała stoczyć ciężką walkę z bolesnymi wspomnieniami z przeszłości...

Najstarsza z sióstr Campbell, Daisy, wraca do rodzinnego domu z Francji. Po rozstaniu ze skrajnie egoistycznym i nieodpowiedzialnym mężem stoi na progu bankructwa. Duma nie pozwala przyznać jej się do życiowej porażki, podobnie jak wrodzony optymizm, zaradność i pomysłowość, dzięki którym udaje jej się stanąć na nogi.
W dość dziwacznych okolicznościach na jej drodze staje miejscowy cieśla Jack zafascynowany tą oryginalną i skomplikowaną kobietą. Czy Daisy ostatecznie zerwie więzy łączące ją z najbardziej nieprzyjemnym okresem życia?

Lawendowe pola okazały się odprężającą, wciągającą lekturą. Perypetie trzech bohaterek, tak bardzo od siebie różnych pod względem charakteru czy podejścia do życia pozwoliły mi oderwać się od szarej codzienności i uwierzyć, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Bardzo przypadł mi do gustu styl autorki - przesiąknięty nostalgią i subtelnym czarem dawnych wspomnień, którym mijające lata tylko dodają blasku oraz optymistyczną wiarą w lepsze jutro.
Trzy różne opowieści napisane w jednym duchu, nad którymi unosi się mocny, charakterystyczny aromat lawendy to nieoczekiwanie dobry efekt oryginalnego pomysłu, interesującej kompozycji i świetnego wykonania. Wyraziste postaci targane najróżniejszymi emocjami, przeżywające głęboko ludzie rozterki, dylematy i wątpliwości zostały zaprezentowane z dużą dozą autentyzmu, a zarazem fantazji, która zwykłemu życiu przydaje barw i energii. Bardzo łatwo odnaleźć się w tych postaciach, emocjach, refleksjach, to jakby ulepszona wersja naszego świata; świata, w którym każdy chciałby żyć.

Zapraszam do lektury Lawendowych pól wszystkich tych, którzy pragną przenieść się w jaśniejszą stronę życia, zatrzymać na chwilę w biegu lub po prostu poczytać o tym, że na miłość rzeczywiście nigdy nie jest za późno.

Moja ocena: 3/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/111966/lawendowe-pola 


książkę otrzymałam od Wydawnictwa Mira - serdecznie dziękuję!

13 komentarzy:

  1. Ja zaczęłam, ale jakoś mnie nie specjalnie pochłonęła :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny tytuł:). Uwielbiam lawendę, a skoro polecasz, to koniecznie muszę zajrzeć do tej książki:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. sabinka.t1 - a myślałam, że Ci się spodoba! Ja tam dałam się wciągnąć, potrzebowałam romantycznej odmiany:)

    kasandra - ja również przepadam za lawendą, mogłabym ją wąchać godzinami - między innymi dlatego sięgnęłam po tę lekturę:)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam ją przeczytać, ae chyba spodziewałam się czegoś lepszego.:P Choć ta lawenda tak mi pachnie z okładki.... :)) [rozmarzona]:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak szczęśliwym trafem akurat do mnie dotrze ta książka to chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Scathach - no lawenda na okładce wyjątkowo sugestywna:) Właściwie nie wiedziałam, czego się spodziewać, ale cudna okładka bardzo podniosła poprzeczkę, jeśli chodzi o moje wymagania... nie do końca stało się im zadość, ale nie narzekam:P

    Ewa - w takim razie zachęcam, może akurat przypadnie Ci do gustu:)

    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wgłębiłam się w recenzję bo dopiero czytam, ale juz mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka czeka u mnie na półce :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też kusi ten piękny lawendowy zapach... jak będę miała okazję sięgnę po tę książkę, bo ostatnio mam ochotę na coś lżejszego, ale na poziomie... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasiek - koniecznie daj znać, jak skończysz lekturę, jestem ciekawa Twoich odczuć:)

    Piter Murphy - jak wyżej xD

    Agnieszka - myślę, że ta lektura będzie idealna:)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Szalenie mnie zachęciłaś :) Po pierwsze, uwielbiam lawendę i wszystko, co fioletowe a po drugie, może właśnie taka książka jest mi na chwilę obecną potrzebna... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie interesująca książka. Jeśli kiedyś będę miała okazję to na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Domi - oj, widzę, że bardzo jesteśmy do siebie podobne, przynajmniej w kwestii upodobań:) Polecam, jak najbardziej!

    miqaisonfire - na pewno pomoże Ci się zrelaksować:)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.