czwartek, 3 marca 2011

"Mozart.Portret geniusza"

Autor: Norbert Elias
Tytuł:  "Mozart.Portret geniusza"
Wydawnictwo: WAB, 2006
Ilość stron: 200
Okładka: twarda z obwolutą

Sięgnęłam po tę książkę pełna nadziei na obiektywne przedstawienie faktów z życia Mozarta.Niestety,zawiodłam się już na samym początku.Z pewnością nie jest to typowa biografia,a szczerze mówiąc z tą myślą kupiłam tę książkę.
Autor skupia się na stosunkach Mozarta z ojcem,na relacjach ojciec-syn oraz na postrzeganiu geniusza przez społeczeństwo,na wpływie,jaki społeczeństwo miało na twórczość Mozarta.Jest przy tym bardzo stronniczy,po pierwsze marginalizując,a wręcz demonizując wpływ żony Amadeusza na jego życie,twórczość i osobowość,po drugie nieco chyba przecenia wpływ Leopolda na syna.Bardzo mi przeszkadzał ten brak obiektywizmu.
Dosyć nudne były również rozdziały poświęcone miejscu Mozarta w społeczeństwie ; autor strasznie rozwlekle opisuje coś,co w powodzeniem można by streścić dosłownie w paru zdaniach.
Jak już napisałam,książka bardzo mnie rozczarowała.Właściwie nie dowiedziałam się niczego ponad to,co wiedziałam już wcześniej ; lektura ta polega głównie na analizie osobowości Mozarta,w dodatku niezbyt zajmującej.
Miłośnikom twórczości geniusza radzę poszukać czegoś innego.

Moja ocena: 2/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/52128/mozart-portret-geniusza/opinia/938187 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.