czwartek, 3 marca 2011

"Królowa cieni"

Autor: Marcus Sedgwick
Tytuł: "Królowa cieni"
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia, 2010
Ilość stron: 216
Okładka: miękka

W jedno popołudnie połknęłam tę książkę.Opowiada ona o początkach mitu wampiryzmu,przynajmniej na terenie Rumunii.Akcja toczy się właśnie tam, w XVII wieku ,w ponurej,niemal odciętej od świata wiosce.Czyli jest odpowiednia atmosfera.Słowo "wampir" nie pada tam ani razu,bo wszyscy mieszkańcy wioski bardzo dobrze wiedzą,o kogo chodzi.Same wampiry są przedstawione tak,jak w pierwowzorze - to umarli wstający z grobów,wzdęte,sine zwłoki,a nie żadne wymuskane,romantyczne Edwardy.I tak powinno być.
Książka jest na prawdę dobra,tylko...za krótka.Przez to,że ma nieco ponad dwieście stron miałam wrażenie,że niektóre rzeczy zostały potraktowane po łebkach (doszłam do tego wniosku nie w trakcie czytania,ale kiedy skończyłam lekturę),że mogłoby być coś jeszcze.Ale nie szkodzi.Nareszcie potraktowano wampiry w zgodzie z ich prawdziwą naturą,dołożono całą garść zapomnianych przesądów dotyczących ich funkcjonowania (bardzo ciekawe i mrożące krew w żyłach),właściwie to jestem usatysfakcjonowana.


Moja ocena: 3/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/49333/krolowa-cieni/opinia/921084 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.