piątek, 4 marca 2011

"Czarownica znad Bełdan"

Autor: Klemens Oleksik
Tytuł: "Czarownica znad Bełdan"

Interesujący i świetnie dobrany zbiór legend i podań z terenu Warmii i Mazur.Czytałam w dzieciństwie i do dziś pamiętam dokładnie jedną z nich - legendę o tytułowej dla całego zbioru czarownicy znad Bełdan.
A zapadła mi w pamięć pewnie dlatego,że nie kończy się szczęśliwie...
W każdym razie opowieści są oryginalne i intrygujące,z pewnością pogłębią wiedzę czytelnika o dorobku kulturowym krainy Wielkich Jezior.
Polecam,bo warto - także zainteresować najmłodszych czytelników.Działają na wyobraźnię,są piękne,mądre i z przesłaniem.

Moja ocena: 4/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/75020/czarownica-znad-beldan/opinia/1277825#opinia1277825 

2 komentarze:

  1. ciekawa okładka książki i interesująca recenzja,

    OdpowiedzUsuń
  2. Również czytałam w dzieciństwie. Chciałam poczytać 6-letniej córce i udało mi się kupić gdzieś w antykwariacie, bo moja niestety zaginęła.

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.