czwartek, 3 marca 2011

"Ania z Zielonego Wzgórza"

Autor: Lucy Maud Montgomery
Tytuł: "Ania z Zielonego Wzgórza"
Wydawnictwo: Literackie

Ta urocza i pełna ciepła książka (a potem jej kolejne części) osładzała mi dzieciństwo i poszerzała granice mojej wyobraźni.Kiedy tylko brałam ją do ręki,drżałam z emocji i oczekiwania,by na nowo pogrążyć się w cudownym świecie Ani Shirley i magicznego klimatu Wyspy Księcia Edwarda.
To właśnie ujęło mnie w tej lekturze najbardziej : niesamowita,nostalgiczna i staroświecka atmosfera,ujmujące i zróżnicowane charakterologicznie postaci,które bardzo łatwo zapadały w pamięć ; postaci,które miały swoje wady,ale dzięki im oraz sporej dawce humoru stawały się bohaterami prawdziwymi,z którymi łatwo było się utożsamiać.
Poczciwy i dobroduszny Mateusz,surowa,ale prawa Maryla,plotkarska Małgorzata,wierna Diana czy przystojny i poważny Gilbert - cała ta wspaniała galeria postaci,na czele z wrażliwą i obdarzoną bujną wyobraźnią i wielkim sercem Anią, na zawsze wryła się w moją pamięć.
Zaśmiewałam się do łez z jej zwariowanych przygód (przypadkowe spicie winem Diany czy też niefortunne przefarbowanie włosów) , wzruszałam się razem z nią (kiedy Mateusz kupił jej wymarzoną suknię z bufiastymi rękawami),cieszyłam się jej sukcesami (zdobycie stypendium za najlepsze wyniki w nauce),rozpaczałam razem z nią (śmierć Mateusza).
Ania Shirley była moją najlepszą przyjaciółką,a jej cudowne przygody jednymi z najlepszych chwil spędzonych z książką.

Moja ocena: 4/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/10112/ania-z-zielonego-wzgorza/opinia/921096#opinia921096 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.