sobota, 26 lutego 2011

"Gringo wśród dzikich plemion"

Autor: Wojciech Cejrowski
Tytuł:  "Gringo wśród dzikich plemion"
Seria: Poznaj świat
Wydawnictwo: Zysk i s-ka
Okładka: twarda


Ta rewelacyjna książka spełniła moje oczekiwania w trzystu procentach!
Spodziewałam się - miałam nadzieję - że będzie ona podobna do tych opowieści, które znam z cyklu Boso przez świat; nie tylko dostałam to, czego chciałam, ale dostałam z nawiązką.
Jeszcze ładnych parę lat temu Cejrowski irytował mnie swoim sposobem bycia, światopoglądem, komentarzami otaczającej nas rzeczywistości. Niedawno dokładnie za to samo go polubiłam; podziwiam za odwagę posiadania i głoszenia niepopularnych poglądów w zgodzie z samym sobą, za cięty,błyskotliwy i giętki język, który tak fantastycznie oddaje otaczający nas świat i wszelkie zjawiska, które w nim zachodzą, a które akurat trafiły na tapetę pana Wojtka.
Dlatego też niniejsza książka była dla mnie prawdziwą ucztą. Doskonały zmysł obserwacji, wyciągania i formułowania wniosków, a przy tym inteligentne i błyskotliwe refleksje na najróżniejsze tematy wciągnęły mnie bez reszty.
Amazońska dżungla widziana oczami autora pochłonęła mnie od pierwszych stron; niezwykłe, często groźne przygody, niesamowite spotkania z kulturą tak różną od naszej jak to tylko możliwe, absurdalne przeszkody biurokratyczne, a wszystko to okraszone ogromną dawką fascynacji i prawdziwego uczucia do przemierzanych krain i zamieszkujących je rdzennych mieszkańców sprawiają, że nie sposób oderwać się od tej lektury. Delektowałam się nią to z uśmiechem na ustach (a częściej z głośnym śmiechem z głębi serca), to z nutką nostalgicznej refleksji, to znów z grymasem obrzydzenia lub zgrozy na twarzy.
Dawno nie czytałam książki, która wzbudziłaby we mnie tyle pozytywnych emocji, która rozśmieszyłaby mnie do rozpuku i ogólnie dostarczyła takiej masy wartościowej i mądrej rozrywki. A także jakże pouczających, pełnych humanizmu refleksji.
Gorąco polecam!!!

Moja ocena - 5/5

Opublikowane na stronie: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/48061/gringo-wsrod-dzikich-plemion/opinia/929735#opinia929735

3 komentarze:

  1. mi też się niesamowicie podobała, a przyjemność czytania "Rio.." odkładam sobie jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! Ja odkładam, bo po prostu się mijam z tą książką, ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się ją dorwać:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobne odczucia co do osoby p. Cejrowskiego. Tez mnie denerwowaly jego komentarze, a teraz coraz bardziej go lubie;)
    Tak przegladam posty i widze, ze lubimy podobny rodzaj literatury. Bede zagladac czesciej;) pozdrawiam i Wesolych Swiat zycze;)

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.